Monday, December 24, 2012

~HuJaN~




 Sejak dua menjak ni hujan terus mencurah2. Matahari kelihatan malu2 untuk menampakkan sinarnya...
Risau jugak kalau2 berterusan macam ni. Takut rumah kena banjir, jalan tutup dan tak boleh pergi kerja... (dalam hati: ade kebaikan gak...boleh dapat cuti free...haha)
Hari ni on call lagi...huahua...asyik2 on call je saya ni kan...tapi takpe sebab esok cuti public holiday. Ikhlaskan hati dalam bekerja, InsyaAllah ada ganjaran dariNya.

(Ingatlah), ketika Allah membuatkan kamu mengantuk untuk memberikan ketenteraman dari-nya, dan Allah menurunkan air hujan dari langit kepadamu untuk menyucikan kamu dengan (hujan) itu dan menghilangkan gangguan-gangguan syaitan dari dirimu dan untuk menguatkan hatimu serta memperteguhkan telapak kakimu (teguh pendirian)   
(surah al-Anfal: ayat 11)

Sekarang ni saya tengah menunggu new case yang nak masuk dari kecemasan tak sampai-sampai lagi kat ward ni (baru je terima refferal dari doktor di kecemasan dalam 10 minit yang lalu).  Dalam hati bermonolog sendirian, 'time' musim hujan ni pun ramai jugak patient psy yang masuk ward. Ingatkan kalau musin hujan diorg suka tidur je kat umah sebab sejuk. hihi....

Ok la, takleh nak taip banyak2 sangat ni sebab tengah on call. Harap2 new case nanti tu 'OK' je. Behave well ye semua pesakit2 saya:)

Di bawah ni petikan dari website utusan  pada hari ini

KUALA TERENGGANU 24 Dis. - Jumlah mangsa banjir di Terengganu terus meningkat dan setakat pukul 8 pagi ini sebanyak 330 orang berada di pusat pemindahan berbanding 144 petang semalam.
Menurut portal banjir kerajaan negeri, selain Dungun dua lagi daerah dilanda banjir iaitu Marang dan Setiu yang membabitkan 49 keluarga.
Di Marang, 64 orang daripada 16 keluarga ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Bukit Gading, sementara Setiu pula menyaksikan 94 orang membabitkan 33 keluarga dipindahkan ke surau Kampung Sungai Pinang dan masjid Kampung Sungai Bari.
Sementara itu, di Dungun, jumlah mangsa banjir meningkat kepada 172 orang berbanding 144 semalam, membabitkan empat buah kampung.
Mereka terdiri daripada 49 penduduk Kampung Pulau Serai, 43 dari Kampung Batu Tiong, 51 mangsa dari Kampung Seberang Pintasan dan 29 orang penduduk Kampung Tok Kah.
Bagaimanapun, pusat pemindahan di Balai Raya Komuniti Tanjung Pagar yang menempatkan 33 mangsa semalam telah ditutup dan semua mangsa dibenar pulang. - BERNAMA 

Marila kita berdoa agar keadaan kembali pulih seperti biasa. Kepada semua pemandu berhati-hatilah di jalan raya lebih2 lagi ketika musim hujan ini.  'Sediakan payung sebelum hujan.' hehe:)


No comments:

Post a Comment

leave your comment here

Dont forget to leave your comment...thank you:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...